גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות ג'אז ובלוז

איריס ועופר פורטוגלי מארחים את הסקסופניסט אלי דג'יברי

ארכיון תאריך: 27 נובמבר 2019

משך: שעה וחצי

איריס פורטוגלי: תופים ושירה;
עופר פורטוגלי: פסנתר, עיבודים והפקה מוסיקלית;  
עופר גנור: גיטרה;
ערן זילברברג: קונטרבס,
אורח מיוחד: אלי דג'יברי: סקסופון

איריס ועופר פורטוגלי, ממובילי סצנת הג'אז הישראלית מזה שלושה עשורים, מארחים את אלי דג'יברי, סקסופוניסט, מלחין ומעבד מהמובילים בעולם.

בתחילת שנות התשעים, עם שובם מבוסטון, פגשו הפורטוגלים את דג'יברי, אז תלמיד בתיכון תלמה ילין. הם זיהו את הכשרון האדיר שלו וצירפו אותו לרביעיית הג'אז שלהם, להקלטת אלבומם השני "עדן" ולסיבוב הופעות ברחבי הארץ. במהלך השנים התארח דג'יברי בפרויקטים מגוונים של הפורטוגלים, בין היתר בעיבוד ג'אזי מחודש לקלאסיקה הישראלית "מערבה מכאן" ובפרויקט הגוספל-ג'אז של איריס ועופר פורטוגלי.

כיום אלי דג'יברי נחשב לאחד הסקסופוניסטים המובילים בעולם. במהלך הקריירה הבינלאומית שלו שיתף פעולה עם מוסיקאים מצמרת הג'אז העולמית – הרבי הנקוק, קורט רוזנווינקל, ארון גולדברג, ג'ף בלארד, אל פוסטר ורבים אחרים. בשנים האחרונות דג'יברי הוא מנהלו האומנותי של פסטיבל הג'אז בים האדום. בחלוף כמעט שלושה עשורים מאז החל המסע המשותף של הפורטוגלים עם דג'יברי, הוא חובר שוב לרביעייתם, בה מנגנים הגיטריסט עופר גנור והבסיסט ערן זילברברג, נגנים ורסטיליים מהשורה הראשונה של סצנת המוסיקה הישראלית.  

המופע, כדרכם של הפורטוגלים, מחבר את הג'אז לתרבות המקומית, ומשלב בין נכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית לבין קלאסיקות ג'אז. בין הקטעים במופע – מערבה מכאן, הפרח בגני, Round Midnight, God Bless The Child ועוד...

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter