גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מוזיקת עולם

מלך הכינור הצועני רובי לקטוש

ארכיון תאריך: 5 דצמבר 2013 - 6 דצמבר 2013

משך: שעתיים, כולל הפסקה

 מבקר המוזיקה האמריקני כתב עליו "עזוב פרלמן, בל, ז'אן לוק פונטי, זהו הכנר הטוב ביותר, שאני ראיתי אי פעם תמורת הכסף שלי." רובי לקטוש הופיע בכל רחבי העולם וזכה לכינוי "כנר השטן". רובי עצמו לא ממש אוהב את הכינוי שהדביקו לו. הוא אמר: "אני חושב שמוזיקה טובה מגיעה מאלוהים ולא מן השטן." רובי לקטוש הוא צאצא ישיר של השושלת המפורסמת ביותר, אשר מייסדה היה נהדר יאנוש ביהרי, אשר שיבח את בטהובן וליסט- החברים שלו.
כיום, מלך הכינור הצועני, כפי שבצדק מכנים אותו, מנגן עם התזמורות הטובות בעולם, כגון התזמורת הלאומית של צרפת, הפילהרמונית הקאמרית הגרמנית, התזמורת הפילהרמונית של דרזדן, התזמורת הקאמרית של ציריך, תזמורת הרומנטיקה של שוויץ, התזמורת הסימפונית של לונדון ועוד תזמורות רבות אחרות. הוא ניגן באולמות הקונצרטים היוקרתיים ביותר - סנטה ססיליה ברומא, הקונצרטחבאו באמסטרדם, Tonhalle בציריך, Myuzikhalle בהמבורג, סאנטורי הול בטוקיו, Karneggi הול בניו יורק. רובי לקטוש הוא הכנר הצועני הראשון והיחיד בעולם שקיבל את החוזה הבלעדי הגדול ביותר מחברת התקליטים "דויטשה גרמופון
. "Gesellschaft הדיסק הראשון שלו מכר מעל 100 אלף עותקים וזכה בפרס הגרמני היוקרתי. Echo-Klassik
בגיל שנתיים, לראשונה, הכיר את הכינור, ומאז הם לא נפרדו. בגיל תשע ניגן בקונצרט הראשון שלו. הוא סיים את לימודיו באקדמיה בבודפשט.
רובי לקטוש מגיע עם ההרכב המלא שלו המורכב מנגנים יחודיים ברמה בינלאומית:
Laszlo Boni  (כינור שני), Jeno Lisztes ,(cembalo ) Laszlo Balogh (גיטרה), Robert Feher (דאבל בס), Frantisek Janoska (פסנתר). 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter