גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

אופרה

פסטיבל האופרה בעכו 2017 - האופרה הישראלית - יוליוס קיסר במצרים

ארכיון תאריך: 3 אוגוסט 2017 - 5 אוגוסט 2017

משך: שעתיים וחצי

האופרה באיטלקית עם כתוביות בעברית


סולנים:
 יוליוס קיסר: יניב ד'אור  
 קלאופטרה: קלייר מגנאג'י
 טולמאו: אלון הררי
 ססטו: ענת צ'רני
 קורנליה: ניצן אלון
 אכילה: יאיר פולישוק
 נירנו: טל ברגמן
 קוריו: יואב וייס

תזמורת הקאמרטה הישראלית, ירושלים

מוסיקה: גאורג פרידריך הנדל
ליברית: ניקולה פרנצ'סקו היים
מנצח: איתן שמייסר
במאי: תומר זבולון

יוליוס קיסר מגיע למצרים ומוצא עצמו בתוך משחקי הכס של קלאופטרה ואחיה תלמי. דם וסקס והרבה מזימות פוליטיות באחת מאופרות הבארוק המרהיבות ברפרטואר. הפקה חדשה בחצר האבירים בעכו.

מעצב תפאורה: אלכסנדר ליסיאנסקי
מעצבת תלבושות: מתי אולריך
מעצב תאורה: אורי מורג 
כוריאוגרף: דונלד בירד
מעצב סאונד: יובל זילברשטיין

חלק ראשון 
יוליוס קיסר מגיע למצרים, ומתקבל בשמחה על ידי העם. אכילס, ראש צבאו של תלמי, מגיע לברך את יוליוס קיסר ומעניק לו במתנה מאדונו את ראשו הכרות של פומפיוס. קיסר המזועזע שולח את אכילס חזרה בצירוף רגשות הדחייה והזעזוע שלו. קורנליה, אשתו של פומפיוס, נופלת באבל, בעוד סקסטוס  נשבע לנקום את רצח אביו. בעוד אכילס מדווח לתלמי על תגובתו הזועמת של קיסר, הוא מבטיח לאדונו כי ירצח את הרומאי, ויחזק בכך את סיכוייו של תלמי לזכות בשלטון, אך כל זאת בתנאי שיזכה בקורנליה.  
קיסר מהרהר על שבריריותה של גדולת האדם, כשהוא אוחז בכד האפר של ראשו של פומפיוס.   

קלאופטרה, הרבה עם אחיה תלמי על הזכות לשלוט במצרים, מחליטה לחזר אחר יוליוס קיסר כדי לזכות בתמיכתו והיא מגיעה למחנהו של קיסר מחופשת למשרתת שלה, "לידיה". היא מבקשת את עזרתו של קיסר והוא, מוקסם מיופייה, מבטיח להגיש את עזרתו.  
אכילס עומד לעצור את סקסטוס, מבטיח לקורנליה חופש עבורה ועבור בנה באם תיאות להתמסר לו, אך היא מסרבת.

קלאופטרה מנסה לפתות את קיסר בתלבושת ארוטית, אך נעלמת כשהוא רץ לכיוונה. נירנוס מבטיח לו כי "לידיה" ממתינה לו ותציג אותו בפני קלאופטרה, בעוד תלמי מנסה לחזר אחר קורנליה, אך היא דוחה אותו. 
קלאופטרה, עדיין מחופשת למשרתת שלה, מפלרטטת עם קיסר, כשלפתע מפתיע אותם נירנוס, אשר הגיע על מנת להזהיר את קיסר מפני הקושרים שעומדים להגיע לרצוח אותו. קלאופטרה חושפת את זהותה האמיתית ומתחננת בפניו שיברח אך הוא מחליט להילחם.

חלק שני 
קורנליה נלקחה להרמון במצוותו של תלמי, שם הוא מתכוון לפתות אותה. בעוד תלמי מכריז על בחירתו בקורנליה, מגיע סקסטוס ועומד לתקוף את תלמי, אך אכילס ממהר לפרק אותו מנשקו. אכילס מודיע לתלמי להתכונן לקרב. בעוד קלאופטרה ברחה אל מחנה הרומאים, מסתבר כי קיסר נזרק מהמרפסת אל תוך הים וככל הנראה טובע, בזמן שהיא נלחמת מול כוחות אחיה. אכילס מזכיר לתלמי כי קורנליה הובטחה לו כפרס על הריגת קיסר, אך תלמי אינו מתייחס ועוזב, כשהוא צופה ניצחון מהיר של חילותיו על חילות רומא. סקסטוס, שנותר ללא מושא נקמה, מחדש את מסע הנקמה שלו נגד תלמי. 

חיילי תלמי ניצחו את חיילות קלאופטרה בקרב, והוא שבה את אחותו. היא בוכה ואבלה על מותו של קיסר, ועל גזרות גורלה, אך מסתבר כי קיסר ניצל והוא שב לחפש אחר קלאופטרה., לאחר ששחה לחוף ואיבד את הקשר על חילותיו. סקסטוס ונירנוס, שנפצעו קשה בקרב, פוגשים באכילס המודה בפניהם כי הוא ביצע את רצח פומפיוס ואת הנסיון לרצח קיסר. הוא מעניק לסקסטוס חותם מלכותי שיאפשר לו להשתמש בצבאו. יוליוס קיסר לוקח את החותם מסקסטוס, וממהר לאחד את הכוחות. 
בנתיים קלאופטרה בשבי מתכוננת להרוג את עצמה, כשקיסר מגיע על מנת לשחרר אותה ומבטיח לה כי יכבוש עבורה את מצרים. באותו הזמן בהרמון, תלמי מנסה לכפות עצמו על קורנליה, אך סקסטוס נכנס, משחרר את אמו מתלמי, טוען לזכות הנקמה שלו, ורוצח אותו. יוליוס קיסר וקלאופטרה ניצחו, ובעוד קיסר מגיש לקלאופטרה את הכתר ואת השלטון במצרים, כולם מריעים לכבוד השלום שחזר לשרור באזור. 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter