גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז - מחווה לשנסוניירים הצרפתים הגדולים - La Boheme

ארכיון תאריך: 5 אוקטובר 2018

משך: שעה ורבע

משתתפים:
Olivier Ker-Ourio מפוחית (צרפת/ איי הראוניון) 
Oliver Kent פסנתר (אוסטריה)
דימה גרודסקי בס 
יקי לוי תופים 
גלעד דוברצקי כלי הקשה 

במופע מיוחד ומרגש זה של אמן המפוחית הצרפתי אוליבייר קר- אוריו, נחווה את הקסם והרגש של שירי השנסון הצרפתיים של פעם. יחד עם היין, הגבינות והאופנה, השנסון (צרפתית: Chanson; מילולית, שיר) הצרפתי הוא אחד מסמליה העקריים של 'הצרפתיות'. הוא נגע וממשיך לגעת בכל אחד ואחד מאיתנו לאורך חיינו. הידעתם שמסורת השנסון החלה בצרפת בשלהי ימי הביניים? או שספר התווים הראשון שהודפס בדפוס היה קובץ שאנסונים? או שמלחינים גדולים כגון מוריס ראוול, גבריאל פורה, קלוד דביסי ופרנסיס פולנק 'חטאו' בכתיבת שנסונים? פריחתו של השנסון כפי שהוא מוכר לנו הייתה במיוחד באמצע המאה ה -20. מקור השאנסון הצרפתי בצורתו המודרנית בקברטים ובמיוזיק-הול של הגדה הימנית בפריז ובעיקר ברובע מונמרטר.

עם השנים הושפעו השנסונים הצרפתיים מסווינג ואפילו רוקנרול. השנסוניירים הגדולים נחשבו למעין טרובדורים מודרנים ומילות השירים שלהם, שסבבו סביב שירי אהבה ושירי שתייה, הילכו על התפר שבין הפואטיקה לחיי היום יום, הם תורגמו לאין ספור שפות ונגעו בליבם של מליוני אנשים בצרפת ובכל העולם. זכורים לכולנו ביצועיהם הנפלאים של יוסי בנאי, רביעיית מועדון התיאטרון, הלהקות הצבאיות או קורין אלאל לשיריהם של ג'ורג' ברסנס, אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל אזנבור, ז'ורז' מוסטאקי, איב מונטאן, מיריי מאתיה, ברברה, סרז' גינזבורג, ז'ולייט גרקו, דלידה ושארל טרנה.

​La Boheme - A Tribute to the Great French Chansoniers

Featuring:
Olivier Ker-Ourio Harmonica (France)
Oliver Kent Piano (Austria)
Dmitri Grodsky Bass
Yaaki Levy Drums 
Gilad Dobrecky Percussion 
 
בחסות:
​Le Festival International Jaffa Jazz remercie la Fondation France Israël, sa présidente Mme. Muriel Haim et son secrétaire général, M. Claude Oliel pour leur précieux et fidèle soutien.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter