גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז הצעירים עושים מחווה לבוב דילן - Blowin' In The Wind

ארכיון תאריך: 5 אוקטובר 2018

משך: שעה ורבע

משתתפים:
Tia Fuller מנטורית ומנהלת מוזיקלית (ארה"ב) 
Joseph Nowell פסנתר, Music Conservatoire Antwerp (בלגיה)
Héctor Lepe גיטרה, University of the Arts Helsinki - Sibelius Academy (פינלנד)
מתן ורדי סקסופון, האקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים (ישראל)
Emanuel Van Mieghem קונטרבס, Music Conservatoire Antwerp (בלגיה)
Paul-Aaron Wolf תופים, HKDM Freiburg (גרמניה)
 
במופע סטודנטים מיוחד זה, ינגנו "הדור הבא" של הג'אז, נגנים צעירים ומבריקים, מוסיקה משיריו של הזמר זוכה פרס הנובל בוב דילן.

בוב דילן נולד בשם רוברט צימרמן ב-1941. הוא זמר-יוצר אמריקאי-יהודי, ונחשב לאחד מגדולי הכותבים במוזיקה הפופולרית האמריקאית. הצלחתו הגדולה הייתה בשנות ה-60 של המאה ה-20. התנועה לזכויות האזרח אימצה את שירו "Blowin' in the Wind" כהמנון חצי רשמי, ומיליוני צעירים הזדהו עם שירו "The Times They Are A-Changin'", בתקופה בה אירעו שינויים חברתיים מהותיים בארצות הברית. עם זאת, גם כיום ניכרת השפעתו הרבה של דילן על עולם המוזיקה הפופולרית ועל מוזיקאים רבים, כולל אמנים ישראלים רבים כגון מאיר אריאל, אביב גפן, אהוד בנאי, שלום חנוך, אריאל זילבר, דויד ברוזה, דני ליטני ורבים אחרים, שתרגמו את שיריו לעברית. בין היתר הוא זכה לגירסאות כיסוי לשיריו על ידי אמנים כמו בילי ג'ואל וגארת' ברוקס.

דילן נחשב כמי שמתח את גבולות המוזיקה הפופולרית מעבר לנושאים המוכרים של "הוא והיא" אל תחומי הפוליטיקה, המחאה החברתית, זכויות האדם, הפילוסופיה והומור מתוחכם. הליריקה בשיריו מאופיינת בכפלי משמעויות ומשחקי מילים שלא היו נפוצים עד אז, ולכן נתפס אף כמשורר. דילן חידש בשיריו את המסגרות המוכרות של המוזיקה האמריקאית ושאב ממקורות הפולק, הקאנטרי, הבלוז, הרוק ואף הג'אז והסווינג, הוציא 35 אלבומי האולפן, 6 אלבומים מהופעות חיות וסינגלים רבים. במהלך הקריירה שלו הוא חבר למשורר אלן גינסבורג, שיתף פעולה עם ג'ורג' האריסון, סלאש מלהקת Guns N' Roses, דייוויד קרוסבי, ברוס הורנסבי, סטיבי ריי ווהן ואלטון ג'ון. הוא כתב שירים ומוזיקה לסרטים, ביניהם לסרטו של סם פקינפה, "Pat Garrett and Billy the Kid" ולסרט  "Wonder Boys בו אף זכה על כך בפרסי האוסקר וגלובוס הזהב.

סרטים ביוגרפים על דילן נוצרו על הבמאי מרטין סקורסזה ("No Direction Home'') והבמאי טוד היינס  ("I'm Not There") בכיכובם של קייט בלנשט, הית' לדג'ר, כריסטיאן בייל וריצ'רד גיר. הוא כתב שני ספרי ילדים ותערוכות מציוריו הוצגו ברחבי העולם בגלריות נחשבות. ב-2008 הוא זכה  בציון לשבח מטעם ועדת פרס פוליצר, "על תרומתו הגדולה למוזיקה הפופולרית ולתרבות האמריקאית על ידי המילים ליצירותיו וכשרונו הפואטי יוצא הדופן" , ב ב-2012 העניק לו נשיא ארצות הברית ברק אובמה את מדליית החירות הנשיאותית (העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית) וב-2016 הוא זכה בפרס נובל לספרות.

בין שיריו הנודעים:, Hurricane  Like a Rolling Stone, Lay Lady Lay, Blowin' in the Wind, Mr. Tambourine Man, Knockin' on Heaven's Door, Forever Young.

 
​Blowin' in the Wind - A Special Student Tribute to Bob Dylan

Featuring:
Tia Fuller Mentor and Musical Director (USA) 
Joseph Nowell Music Conservatoire Antwerp, Piano (Belgium)
Héctor Lepe University of the Arts Helsinki - Sibelius Academy, Guitar (Finland)
Matan Vardi Jerusalem Academy of Music and Dance, Saxophone (Israel)
Emanuel Van Mieghem Music Conservatoire Antwerp, Bass (Belgium)
Paul-Aaron Wolf HKDM Freiburg, Drums (Germany)

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter